2011.május.28.
idömérő edzés
A kvalifikáció első szakasza nem hozott sok meglepetést, búcsúzott a HRT, a Virgin és a Lotus, valamint a Sergio Perez által gyors körén feltartott Toro Rossó-s Jaime Alguersuari.A Hispania hétvégéjének folytatása egyelőre homályos, ugyanis sem Vitantonio Liuzzi, sem Narain Karthikeyan nem teljesített mért kört, és míg egy él- vagy középcsapat esetében a stewardok ilyenkor gyakorlatilag automatikusan felmentést adnának a 107 százalékos szabály alól, a mezőny leglassabb autóinak esetében már nem ilyen egyértelmű a helyzet.Míg Liuzzi a bokszban maradt, a másik délelőtti balesetes, Nico Rosberg rész tudott venni az időmérőn, a Mercedest megjavították, a német pedig biztonsági játékot játszva szuperlágy gumin futott egy a továbbjutáshoz elégséges kört. A Q1-et Lewis Hamilton nyerte.A Q2-ben talán a hétvége előtt még futamgyőzelmet emlegető Renault elvérzése jelentett meglepetést, egyébként nagyjából érvényesült a papírforma, búcsúzott a második Toro Rosso, a két Force India, Barrichello a Williamsszel és Kobajasi a Sauberrel.A Renault által "üresen hagyott" top10-es helyeket a két újonc, a williamses Pastor Maldonado és a sauberes Sergio Perez csípte meg - Barcelona után mindketten újra verték tapasztaltabb csapattársukat. A második szakaszt szintén Hamilton vitte, igaz, mindössze 2 ezreddel verte Vettelt.A Q3-ban először Jenson Button villantott egyet egy 1:13,9-es idővel, amit Webber nem is tudott megjavítani, 22 ezreddel elmaradt tőle. A csoda azonban nem tartott sokáig, Vettel egy elképesztő időt ment, 1:13,5-tel átvette a vezetést.Az utolsó rohamot Sergio Perez óriási balesete tette lehetetlenné: a mexikói ifjonc a pálya szokásosan legproblémásabb helyén, az alagút kijáratánál veszítette el az uralmát a Sauber felett, a korlátnak csapódva lebontotta az autó jobb oldalát, majd gyakorlatilag alig lassulva száguldott keresztül a sikán bukóterén és oldalvást csapódott bele a bukóteret és a pályát elválasztó korlát végi gumifalba.Az elmúlt években Jenson Button, David Coulthard, Kimi Räikkönen, csütörtökön Vitantonio Liuzzi, ma délelőtt pedig Nico Rosberg esett ugyanott nagyon hasonlóan.Perezszel jó tíz perc után indult el a mentő, de az első hírek szerint eszméletén volt, lábsérülést szenvedett. A mentés, majd a pálya helyreállítása alatt természetesen leállították a kvalifikációt, Hamilton és Maldonado még idő nélkül állt, a hivatalos időkeretből szűk két és fél perc maradt, természetesen a mclarenes a bokszutca kijáratánál várta, hogy megkezdhesse az első és egyben utolsó nekifutását.Nem ment jó kört, Vettel idejét nem tudta fenyegetni, ahogy a többi pilóta sem tudott javítani. Buttoné maradt a második rajtkocka, a második sor Webberé és Alonsóé, a harmadik Schumacheré és Massé lett, az első két szakaszt nyerő Hamilton csak a hetedik helyről rajtol vasárnap.
1.Sebastian Vettel |
2.Jenson Button |
3.Mark Webber |
4.Fernando Alonso |
5.Michael Schumacher |
6.Felipe Massa |
7.Lewis Hamilton |
8.Nico Rosberg |
9.Pastor Maldonaldo |
10.Sergio Perez (nincs ideje) |
2011.május.29.
futam
Vettel simán jött el, és bár a második hagyományosan vissza szokott esni a rajtnál, Button megvédte a pozíciót. Webber már nem volt ilyen ügyes, Alonsónak sikerült elé kerülnie. Nico Rosberg egészen az 5. helyig kapaszkodott, míg Michael Schumacher egy rettenetesen lassú start után onnan esett vissza a 10. helyre, de aztán Hamiltont megelőzve a 9. volt az első kör végére. A lágy gumikon kezdő mclarenes ezután végig üldözte, támadta a szuperlágyakon is lassabb Schumachert, de a veterán jól tartotta magát, Hamilton beragadt mögé, lassan Rubens Barrichellót és Paul di Restát is magukra húzták. Hamilton végül a 10. kör kezdetén a Ste Devote-ban küzdötte át magát a mercedesesen, keményen harcoltak az ívért.Két körrel később Barrichello is megelőzte az elkopó gumikon egyre bizonytalanabb Schumit, a német ki is állt kerékcserére, friss szuperlágyat és új első szárnyat is kapott, de ezzel a mezőny végébe esett vissza. Schumacherhez hasonlóan Rosberg is lassú volt, a német mögött feltorlódott Felipe Massa, Pastor Maldonado, Vitalij Petrov és Hamilton, míg az első négy messze elhúzott tőlük. A mercedeses Trulli-vonatot végül Massa bontotta meg, a 15. körben előzött, majd Maldonado is kihasználta a helyzetet. A Red Bull a 16. körben hívta ki mindkét versenyzőjét kerékcserére, de a kiállások nagyon lassúak voltak, Vettelnél 7, Webbernél 15 másodpercig tartott a csere. Button egy körrel korábbi kiállása jó volt, átvette a vezetést Vetteltől, Webber a 14. helyre esett vissza. A Red Bull-osok lágyakat kaptak, Button szuperlágyon vezetett. Maldonado, Petrov, Hamilton az 5-6-7. helyen hosszú lágy gumis etapon próbált előrelépni, de a mclarenes a 23. körben adta fel, szuperlágyat kapott, de az ő kiállása is lassú volt, 10 másodpercig tartott, a 13. helyre, Webber és Trulli mögé esett vissza. A Mercedesek közben a 16-17. helyen a virgines Timo Glockkal birkóztak. Massa kiállása után Hamilton a brazilt kapta maga elé, az utolsó pontszerző helyért viaskodtak hosszú-hosszú körökön keresztül. Előttük Webber és a nagyon hosszú első etapot teljesítő Buemi, Heidfeld, Sutil és Kobajasi haladt. A vezető Button harmadik szuperlágy szettjéért a 34. körben ment ki, Massa ugyanekkor törte össze a Ferrarit, miután az alagútban Hamilton a koszos, gumitörmelékes ívre szorította, idén első ízben pályára küldték a biztonsági autót. A mclarenes már a Loewsben is erőszakoskodott a brazillal, ezért később bokszutca-áthajtásos büntetést kapott. Schumacher közben műszaki hiba miatt állt le a bokszbejáratnál. A safety car látszólag Vettelnek jött rosszul, mert ő még nem állt ki, míg a virtuális üldözői, Button és Alonso már túl voltak a kiállásaik mögött, köztük csak néhány lekörözött autó volt az újrarajtolás előtt. A fő kérdés az volt, hogy Vettel egyszer vagy kétszer cserél-e, Button utolsó kiállását mikorra időzítik és hogy Alonso végigmegy-e a lágy gumikon vagy még rá is vár egy bokszlátogatás. A repülő rajt simán zajlott, Button gyorsan fel is zárkózott rá, de az angol ezután nem volt képes a stratégia szempontjából elengedhetetlen előzést végigvinni, beragadt a Red Bull mögé. A mclarenes a 49. körben tette fel utolsó, lágy gumiszettjét, a harmadik helyre ért vissza, lassan de biztosan pedig fel is zárkózott Vettel és Alonso mögé, a 62. körtől teljesen egymás nyakán autózott a három dobogóesélyes. A nagy hármas a 69. körben érte utol Rosberget, Alguersuarit, Heidfeldet, Sutilt, Hamiltont, az uszoda után a boly összetorlódott, Sutil a korláton defektet kapott, Alguersuari a kerékvetőn megugorva nekiment Hamiltonnak, majd a spanyol és Petrov ütközött, beküldték a biztonsági autót, ami óriási szerencsét jelentett Vettelnek. Három kör után előkerült a piros zászló, a futamot megszakították, az autók felsorakoztak a célegyenesre. A baleset helyszínén megjelent a mentőautó is, Petrov sérült, de elvileg a mentés közben már magánál volt, beszélt, zúzódásokat említett a Renault-főnök, töréstől nem tartanak. Mivel a táv 75 százalékán már túl volt a mezőny, a versenyt le lehetett volna zárni, de az új rajt mellett döntöttek. Az autók kijavítva, friss gumikkal indultak újra a biztonsági autó mögött kezdték meg a 73. kört, minden a vezető Vettel kezére játszott. A safety car a 74. körre elengedte a mezőnyt. Ahogy számítani lehetett rá, balesettel folytatódott a verseny, rögtön az első körön az erőszakos és láthatóan végig ideges Hamilton és Maldonado ütközött a Ste Devote-ban, de a futam továbbment, a Williamses újonc azonban a 6. helyet, első F1-es pontjait bukta el. Webber az utolsó előtti körben vette el a negyedik helyet az addig kiválóan versenyző Kobajasitól az alagút kijáratánál. Az élen már nem változott a status quo, a szerencsés Vettel életében először győzött Monacóban is, mögötte Alonso és Button ért be. A további pontszerző helyeken Webber, Kobajasi, Hamilton, Sutil, Heidfeld, a Williams idei első bajnoki eredményét szerző Rubens Barrichello és a Toro Rossó-s Sebastien Buemi ért be. Hamilton a Maldonado-incidens miatt még büntetést kaphat, de ez valószínűleg nem befolyásolja a végeredményt.
1.Sebastian Vettel | 25 pont |
2.Fernando Alonso | 18 pont |
3.Jenson Button | 15 pont |
4.Mark Webber | 12 pont |
5.Kamui Kobayashi | 10 pont |
6.Lewis Hamilton | 8 pont |
7.Adrian Sutil | 6 pont |
8.Nick Heidfeld | 4 pont |
9.Rubens Barrichello | 2 pont |
10.Sebastian Buemi | 1 pont |