2011.április. 9.
időmérő edzés
A korábban jósolt eső az időmérő kezdetére sem érkezett meg, így az első percekben nem is volt nagy a kapkodás. A ráérősebb kezdés ellenére többen is veszítettek egy-két kört, miután Sebastien Buemi Toro Rossójáról menet közben egyszer leszakadt a bal oldaldoboz borítása és meg kellett szakítani az edzést.A pálya takarítása után folytatódott a körözés, a Q1 végére pedig kialakult a nagyjából szokásos felállás: búcsúzott a három új csapat, a legjobb a két Lotus lett, mögöttük a Virginek és a két Hispania, utóbbiaknak ezúttal sikerült megugrani a 107 százalékos küszöböt, azaz ott lesznek a rajtrácson vasárnap. A "szégyenpadra", azaz az legelső kieső helyre a Williams újonca, Pastor Maldonado került, igaz, csapattársa, a veterán Rubens Barrichello is csak a 17. idővel csúszott át a Q2-be.A második szakaszban látszott, hogy a pole-ért csak a McLaren és a Red Bull mehet az utolsó szakaszban, sőt, a wokingiak látszottak esélyesebbnek, Jenson Button kiváló időt autózott. A többieknél nagyjából a papírforma érvényesült, a kiesők között csak Michael Schumacher, a továbbjutók közül pedig csak a sauberes Kobajasi Kamui személye jelentett kisebb meglepetést. A Q2 végén búcsúzott tehát Schumacher, a két Toro Rosso, a két Force India, Barrichello és Sergio Perez a másik Sauberrel.A Q3-at Hamilton nagyon erős, kereken 1:35-ös idővel nyitotta, amit a három másik pole-esélyes nem tudott verni az első nekifutásra. Érdekes módon míg a mclarenesek és a Red Bull-osok kint küzdöttek, a további hat pilóta nem is próbálkozott, csak egy gyors kört mentek a végén, spóroltak a lágy gumival.A hajrában Hamilton még faragott egy kicsit az idejéből, de Vettel a tőle már-már megszokott teljesítménnyel az utolsó pillanatban még javított, egytizeddel megverte a mclarenest. Idei második, pályafutása 17. pole-ját szerezte a címvédő. A második sor Mark Webberé és Jenson Buttoné lett.Alonso kihozta a Ferrariból, amit lehetett, az ötödik helyre kvalifikált, mellőle a renault-s Nick Heidfeld indul vasárnap. Mögöttük ugyanígy vörös-fekete páros következik, Massa és Petrov, a kilencedik és tizedik rajtkocka pedig Nico Rosbergé és Kobajasi Kamuié lett.Bár az eső eddig elkerülte pályát, a közép-európai idő szerint holnap délelőtt tízkor rajtoló futamra továbbra is felhőszakadást jósolnak, így holnap akármi lehet.
1.Sebastian Vettel |
2.Lewis Hamilton |
3.Mark Webber |
4.Jenson Button |
5.Fernando Alonso |
6.Nick Heidfeld |
7.Felipe Massa |
8.Vitalij Petrov |
9.Nico Rosberg |
10.Kamui Kobayashi |
2011.április.10.
futam
A rajtnál csak Vettel jött el simán, a második sorban Mark Webber másokat is feltartva, KERS nélkül lassan indult, ezt a két Renault használta ki ragyogóan, az első kanyarra Nick Heidfeld a második, Vitalij Petrov az ötödik helyre jött előre.A két ferraris helyet cserélt, Felipe Massa Fernando Alonso elé került a hatodik helyre. Webber a 10. helyre csúszott vissza, de az első kör végére Kobajasi Kamui megelőzésével a 9. helyre kapaszkodott. Michael Schumacher a 11-ről a 8. helyre lépett előre.Az 5. körben Massa megelőzte Petrovot, így Alonso újra megkapta orosz mumusát, de a renault-s egy elrontott kanyarja után elment mellette.Webber később újra Kobajasi mögé került, visszaelőzte, de a KERS nélkül védtelen volt, így a japán vissza tudta venni a pozícióját, az ausztrál később újra támadott, a két pilóta kemény csatát vívott.A 10. körre Vettel kényelmes, hat másodperces előnyt épített ki, mögötte Heidfeld, Hamilton, majd kis lemaradással Button és a két ferraris szorosan követte egymást. A pontszerző helyekről elsőként Webber állt ki kerékcserére, lágy gumit kapott. Hamilton a 13., Vettel, Heidfeld, Button, Massa a 14., Alonso a 15. körben cserélt, Schumacher is kivárt addig.Közben szemerkélni kezdett, átmeneti gumit viszont még senki nem mert feltenni. Kobajasi próbált a legtovább kint maradni, de az eső nem jött, így a 18. körben ő is cserélt.Az első kiállási hullám után Vettel vezetett, mögötte Hamilton, a Buttont megelőző Alonso, az ötödik helyen a kerékcserénél időt vesztő Heidfeld, majd Webber, Massa, Petrov, a Force Indiá-s Paul di Resta és Schumacher sorakozott.A kerékcserék második körét újra Webber nyitotta a 23. körben, miután Massa könnyű szerrel előzte meg. Button a következő körben jött, mindketten lágyat tettek fel. Hamilton a 25. körben cserélt, ő keményet kapott. Vettel a 26. körben váltott, lágyra, de rossz helyre tért vissza, Heidfeld és Massa mögé, egy kicsit beragadt. A kör végére a ferrarist megelőzte, a renault-s pedig kiállt.A sorrend ekkor Vettel, Hamilton, Button, Alonso, Webber, Heidfeld, Massa, Kobajasi, Petrov, di Resta volt. A 30. körtől a Red Bull Vettelnek megtiltotta a KERS használatát, ami elvileg felzárkózási esélyt adott a mclareneseknek, de a bajnok a hibridrendszer nélkül is nagyon gyors volt, elhúzott.Hamilton győzelmi esélyei a 38. körben úsztak el, amikor viszonylag rövid etap után újabb kemény gumiszettre cserélt, a kiállás pedig még lassú is volt. Button a következő körben cserélt keményre, csapattársa elé jött vissza. A tovább kint maradó Alonso nem tudott előnyt kovácsolni a taktikából, Webber mögé, az 5. helyre tért vissza.A spanyol szerencséje az volt, hogy az ausztrál negyedszerre is kiment kereket cserélni, így a lassú Hamilton nyakára zárkózott és támadni is kezdte. Közben mögöttük előbb Heidfeld, majd Massa is megelőzte Petrovot.A 45. körben Alosno újra nekirugaszkodott, de olyan tempókülönbséggel érte utol Hamiltont, hogy a szárnyával megcsípte a McLaren jobb hátsó kerekét, a légterelő bal oldala megsérült, ki kellett mennie orrkúpcserére. A remélt harmadik pozíció helyett a hetedik helyre esett vissza.Hátrébb a frissebb gumikkal Webber Massán küzdötte magát keresztül, két körrel később pedig Nick Heidfeld előzte meg a küszködő Hamiltont a harmadik helyért. A mclarenes a következő körben lecsúszott a pályáról, Webber is elment mellette, új gumiszettre volt szüksége, a kiállás után a nyolcadik helyre csúszott hátra. Az előtte haladó Petrov azonban egy kicsúszás után óriásit ugratott, a Renault-ban eltört a kormányoszlop, így az orosz kiesésével Hamilton rögtön nyert egy pozíciót.Az utolsó három körben Webber üldözte a harmadik helyen haladó Heidfeldet, de megfogni már nem tudta.Vettel újabb győzelmet zsebelt be, mögötte Button, és a Renault újabb dobogóját szerző Heidfeld ért be. A pontszerzők további sorrendje Webber, Massa, Alonso, Hamilton, Kobajasi, Schumacher, di Resta volt. A Sauber japánja törlesztett a melbourne-i kizárás után, a Force India újonca pedig szépen verte a rutinos csapattársat, Adrian Sutilt.
1.Sebastian Vettel | 25 pont |
2.Jenson Button | 18 pont |
3.Nick Heidfeld | 15 pont |
4.Mark Webber | 12 pont |
5.Felipe Massa | 10 pont |
6.Fernando Alonso | 8 pont |
7.Kamui Kobayashi |
6 pont |
8.Lewis Hamilton |
4 pont |
9.Michael Schumacher | 2 pont |
10.Paul di Resta | 1 pont |