Minden ami Forma 1 2011

Üdvözlök minden forma 1-es rajongót,ezen az oldalon mindent megtalálsz a 2011-es szezonról!jó szorakozást:)


2011.április. 9.

időmérő edzés

malayzia_idomero.jpg

A korábban jósolt eső az időmérő kezdetére sem érkezett meg, így az első percekben nem is volt nagy a kapkodás. A ráérősebb kezdés ellenére többen is veszítettek egy-két kört, miután Sebastien Buemi Toro Rossójáról menet közben egyszer leszakadt a bal oldaldoboz borítása és meg kellett szakítani az edzést.A pálya takarítása után folytatódott a körözés, a Q1 végére pedig kialakult a nagyjából szokásos felállás: búcsúzott a három új csapat, a legjobb a két Lotus lett, mögöttük a Virginek és a két Hispania, utóbbiaknak ezúttal sikerült megugrani a 107 százalékos küszöböt, azaz ott lesznek a rajtrácson vasárnap. A "szégyenpadra", azaz az legelső kieső helyre a Williams újonca, Pastor Maldonado került, igaz, csapattársa, a veterán Rubens Barrichello is csak a 17. idővel csúszott át a Q2-be.A második szakaszban látszott, hogy a pole-ért csak a McLaren és a Red Bull mehet az utolsó szakaszban, sőt, a wokingiak látszottak esélyesebbnek, Jenson Button kiváló időt autózott. A többieknél nagyjából a papírforma érvényesült, a kiesők között csak Michael Schumacher, a továbbjutók közül pedig csak a sauberes Kobajasi Kamui személye jelentett kisebb meglepetést. A Q2 végén búcsúzott tehát Schumacher, a két Toro Rosso, a két Force India, Barrichello és Sergio Perez a másik Sauberrel.A Q3-at Hamilton nagyon erős, kereken 1:35-ös idővel nyitotta, amit a három másik pole-esélyes nem tudott verni az első nekifutásra. Érdekes módon míg a mclarenesek és a Red Bull-osok kint küzdöttek, a további hat pilóta nem is próbálkozott, csak egy gyors kört mentek a végén, spóroltak a lágy gumival.A hajrában Hamilton még faragott egy kicsit az idejéből, de Vettel a tőle már-már megszokott teljesítménnyel az utolsó pillanatban még javított, egytizeddel megverte a mclarenest. Idei második, pályafutása 17. pole-ját szerezte a címvédő. A második sor Mark Webberé és Jenson Buttoné lett.Alonso kihozta a Ferrariból, amit lehetett, az ötödik helyre kvalifikált, mellőle a renault-s Nick Heidfeld indul vasárnap. Mögöttük ugyanígy vörös-fekete páros következik, Massa és Petrov, a kilencedik és tizedik rajtkocka pedig Nico Rosbergé és Kobajasi Kamuié lett.Bár az eső eddig elkerülte pályát, a közép-európai idő szerint holnap délelőtt tízkor rajtoló futamra továbbra is felhőszakadást jósolnak, így holnap akármi lehet.

1.Sebastian Vettel
2.Lewis Hamilton
3.Mark Webber
4.Jenson Button
5.Fernando Alonso
6.Nick Heidfeld
7.Felipe Massa
8.Vitalij Petrov
9.Nico Rosberg
10.Kamui Kobayashi


2011.április.10.

futam

malaj_futam.jpg

A rajtnál csak Vettel jött el simán, a második sorban Mark Webber másokat is feltartva, KERS nélkül lassan indult, ezt a két Renault használta ki ragyogóan, az első kanyarra Nick Heidfeld a második, Vitalij Petrov az ötödik helyre jött előre.A két ferraris helyet cserélt, Felipe Massa Fernando Alonso elé került a hatodik helyre. Webber a 10. helyre csúszott vissza, de az első kör végére Kobajasi Kamui megelőzésével a 9. helyre kapaszkodott. Michael Schumacher a 11-ről a 8. helyre lépett előre.Az 5. körben Massa megelőzte Petrovot, így Alonso újra megkapta orosz mumusát, de a renault-s egy elrontott kanyarja után elment mellette.Webber később újra Kobajasi mögé került, visszaelőzte, de a KERS nélkül védtelen volt, így a japán vissza tudta venni a pozícióját, az ausztrál később újra támadott, a két pilóta kemény csatát vívott.A 10. körre Vettel kényelmes, hat másodperces előnyt épített ki, mögötte Heidfeld, Hamilton, majd kis lemaradással Button és a két ferraris szorosan követte egymást. A pontszerző helyekről elsőként Webber állt ki kerékcserére, lágy gumit kapott. Hamilton a 13., Vettel, Heidfeld, Button, Massa a 14., Alonso a 15. körben cserélt, Schumacher is kivárt addig.Közben szemerkélni kezdett, átmeneti gumit viszont még senki nem mert feltenni. Kobajasi próbált a legtovább kint maradni, de az eső nem jött, így a 18. körben ő is cserélt.Az első kiállási hullám után Vettel vezetett, mögötte Hamilton, a Buttont megelőző Alonso, az ötödik helyen a kerékcserénél időt vesztő Heidfeld, majd Webber, Massa, Petrov, a Force Indiá-s Paul di Resta és Schumacher sorakozott.A kerékcserék második körét újra Webber nyitotta a 23. körben, miután Massa könnyű szerrel előzte meg. Button a következő körben jött, mindketten lágyat tettek fel. Hamilton a 25. körben cserélt, ő keményet kapott. Vettel a 26. körben váltott, lágyra, de rossz helyre tért vissza, Heidfeld és Massa mögé, egy kicsit beragadt. A kör végére a ferrarist megelőzte, a renault-s pedig kiállt.A sorrend ekkor Vettel, Hamilton, Button, Alonso, Webber, Heidfeld, Massa, Kobajasi, Petrov, di Resta volt. A 30. körtől a Red Bull Vettelnek megtiltotta a KERS használatát, ami elvileg felzárkózási esélyt adott a mclareneseknek, de a bajnok a hibridrendszer nélkül is nagyon gyors volt, elhúzott.Hamilton győzelmi esélyei a 38. körben úsztak el, amikor viszonylag rövid etap után újabb kemény gumiszettre cserélt, a kiállás pedig még lassú is volt. Button a következő körben cserélt keményre, csapattársa elé jött vissza. A tovább kint maradó Alonso nem tudott előnyt kovácsolni a taktikából, Webber mögé, az 5. helyre tért vissza.A spanyol szerencséje az volt, hogy az ausztrál negyedszerre is kiment kereket cserélni, így a lassú Hamilton nyakára zárkózott és támadni is kezdte. Közben mögöttük előbb Heidfeld, majd Massa is megelőzte Petrovot.A 45. körben Alosno újra nekirugaszkodott, de olyan tempókülönbséggel érte utol Hamiltont, hogy a szárnyával megcsípte a McLaren jobb hátsó kerekét, a légterelő bal oldala megsérült, ki kellett mennie orrkúpcserére. A remélt harmadik pozíció helyett a hetedik helyre esett vissza.Hátrébb a frissebb gumikkal Webber Massán küzdötte magát keresztül, két körrel később pedig Nick Heidfeld előzte meg a küszködő Hamiltont a harmadik helyért. A mclarenes a következő körben lecsúszott a pályáról, Webber is elment mellette, új gumiszettre volt szüksége, a kiállás után a nyolcadik helyre csúszott hátra. Az előtte haladó Petrov azonban egy kicsúszás után óriásit ugratott, a Renault-ban eltört a kormányoszlop, így az orosz kiesésével Hamilton rögtön nyert egy pozíciót.Az utolsó három körben Webber üldözte a harmadik helyen haladó Heidfeldet, de megfogni már nem tudta.Vettel újabb győzelmet zsebelt be, mögötte Button, és a Renault újabb dobogóját szerző Heidfeld ért be. A pontszerzők további sorrendje Webber, Massa, Alonso, Hamilton, Kobajasi, Schumacher, di Resta volt. A Sauber japánja törlesztett a melbourne-i kizárás után, a Force India újonca pedig szépen verte a rutinos csapattársat, Adrian Sutilt.

1.Sebastian Vettel 25 pont
2.Jenson Button 18 pont
3.Nick Heidfeld 15 pont
4.Mark Webber 12 pont
5.Felipe Massa 10 pont
6.Fernando Alonso   8 pont
7.Kamui Kobayashi
  6 pont
8.Lewis Hamilton
  4 pont
9.Michael Schumacher   2 pont
10.Paul di Resta   1 pont





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 28
Tegnapi: 5
Heti: 33
Havi: 137
Össz.: 13 235

Látogatottság növelés
Oldal: Malajzia
Minden ami Forma 1 2011 - © 2008 - 2024 - formaone-club.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »