2011.július.30.
idömérő edzés
A Q1-ben a szokásos kiesők mellett a Toro Rossó-s Sebastien Buemi búcsúzott, a svájci autózta a 18. időt. Bár az eredményre nem lehetnek büszkék, a kiscsapatnál nem jelent akkora gondot, hiszen Jaime Alguersuarival az elmúlt versenyeken ugyanezt játszották, a lágyabb keverék megspórolása jól is jöhet - igaz, a Hungaroringen nehezebb előzni, mint máshol. Az utolsó szabadedzés adatai alapján a Virgin és a HRT aggódhatott a 107 százalékos szabály miatt, de az időmérő első szakaszában nem erőlködtek nagyon az élmenők, így végül mindenki megugrotta a küszöböt. A Q2-ben a nagyok már elkezdték a licitálást, Vettel, Webber, Button, Alonso egymás után javította az 1. időt, már alámentek az edzéseken látott legjobb eredményeknek. Alonso a végéig az élen is maradt, búcsúzott viszont a a Force Indiá-s Paul di Resta mindkét renault-s, Kobajasi a Sauberrel, a Toro Rossó-s Jaime Alguersuari és mindkét Williams-versenyző is - az újonc Pastor Maldonado a második szakaszban nem is lépett pályára, gumit spórolt vasárnapra. A Q3 nagy kérdése természetesen az volt, hogy a Red Bull vajon szokása szerint olyat villant, amire senkinek nem lesz válasza vagy megszakad-e az év eleje óta töretlen pole-sorozat. Hamilton egy óriási körrel nyitott, Vettel első nekifutásra csak 67 ezredre tudta megközelíteni a pénteki edzéseket megnyerő mclarenest. Az utolsó két percben megkezdődött az utolsó roham, mindenki egy lapra - pontosabban egy körre - tett fel mindent. Vettel átvette a vezetést, és Hamilton hiába próbálta megfogni, nem sikerült neki. Button a harmadik lett, Massa pedig idén először megverve Alonsót a 4. idővel zárt. A harmadik sor a spanyolé és Webberé lesz vasárnap, mögülük Nico Rosberg és Adrian Sutil rajtolhat, a 9-10. rajkockán pedig Michael Schumacher és a Q3-ban mért kört már nem teljesítő sauberes Sergio Perez osztozik. Bár a Red Bull időmérős hegemóniája töretlen maradt, tizenegyedszerre is meglett a pole, a verseny szoros, a holnap délután 14 órakor rajtoló Magyar Nagydíj izgalmasnak ígérkezik.
1.Sebastian Vettel |
2.Lewis Hamilton |
3.Jenson Button |
4.Felipe Massa |
5.Fernando Alonso |
6.Mark Webber |
7.Nico Rosberg |
8.Adrian Sutil |
9.Michael Schumacher |
10.Sergio Perez |
2011.július.31.
futam
Bár szombat éjjel a meghekkelt weboldalán súlyos autóbalesetének hírét keltették, Jenson Button megnyerte a kiszámíthatatlan, őrült Magyar Nagydíjat. Az angol diadalát különlegessé tette, hogy első, 2006-os győzelme után újra a Hungaroringen, méghozzá pályafutása 200. Forma-1-es nagydíján nyert. Igen nehéz körülmények között indult a verseny, a pilóták kivezető körös tapasztalatai szerint a szemerkélő eső miatt igen csúszós volt az aszfalt, a startot pedig tovább bonyolította, hogy míg a rajt-célegyenes bal oldala - azaz a a páratlan kockák oldala - a betétfutamoknak köszönhetően szárazabb volt, mint a versenyíven kívül eső jobb oldal. Az autókra átmenetei esőgumi (intermediate) került, de a felvezető körön is többen csúszkáltak. Vettel jól eljött a rajtnál, mögötte a két mclarenes az első és második kanyarban küzdött, lökdösődött, de Button végül besorolt Hamilton mögé a 3. helyre. A két Mercedes a Ferrarik elé ugrott, Nico Rosberg a 4. helyre kapaszkodott, de a Felipe Massát is megelőző Fernando Alonso a második kör elején visszaelőzte Michael Schumachert majd Rosberget is, de később hibázott, a fiatalabb német újra elé került. A pályán gyakorlatilag nem lehetett magabiztosan vezetni, mindenki borzasztóan csúszkált, köztük Vettel is, Hamilton az első körökben folyamatosan támadta. A címvédő az 5. körben csúszott túl a 2. kanyarban, a mclarenes átvette a vezetést. Alonso a 6. körben hibázott, Massa megelőzte, de a 7. kör elején a spanyol a célegyenes végén könnyedén visszavette az 5. helyet. Massa a 8. körben a 2. kanyarban pördült meg, a gumifalnak is csapódott, de folytatni tudta a versenyt, Webber, Schumacher és Paul di Resta is a brazil elé került. Alonso a 9. kör elején előzte meg Rosberget, a 4. helyre kapaszkodott. A 10. körtől az volt a kérdés, hogy a száradó aszfalton ki vált először slick gumikra. A 11. körre Webber, Massa, Rubens Barrichello és Vitalij Petrov vállalta a kockázatot, szuperlágyakra cseréltek. Egy körrel később a 3. helyen autózó Button is cserélt, majd a következőben a vezető Hamilton, az üldöző Vettel és Alonso is kiment a bokszba. Az élmezőny cseréinek köszönhetően Michael Schumacher visszatérése óta első ízben futamot vezetett, igaz, mindössze egy kört. A melegebb gumikkal Button a 14. kör elején előzte meg Vettelt, Webber pedig ugyanezért tudta elvenni a 4. helyet Alonsótól. A kerékcserék után a sorrend Hamilton, Button, Vettel, Webber, Alonso, Rosberg, di Resta, Schumacher, Massa és Kobajasi volt a pontszerző helyeken. Ezután viszonylag csendesebb szakasz következett, az élmezőnyben csak Massa próbálta támadni Schumachert, míg Hamilton kezdte elfogyasztani a gumijait. A 25. körben Nick Heidfeldnek volt deja vu-je, a Spanyol Nagydíj 3. szabadedzéséhez hasonlóan a bokszkiállása után túlmelegedett az előre vezetett kipufogó, a bokszkijáratnál már lángokban állt a Renault, a német félrehúzódott és menekülnie kellett. A füstölgő fekete-arany járgány még körökig zavarta a kihajtó pilótákat. A 26. körben Webber, Alonso és Massa megkezdte az élmezőny második kiállásait, utánuk Hamilton is cserélt, Vettel még maradt. A 28. körben Michael Schumacher búcsúzott a versenytől. Vettel csak ekkor ment ki, a 3. helyre ért vissza, de Webber a kivárás miatt egészen a nyakára került. A pontszerző helyeken a futam felénél Hamilton, Button, Vettel, Webber, Alonso, Massa, a szokás szerint eltérő gumistratégián lévő Kobajasi, a szintén szuperlágy helyett lágyon versenyző Rosberg, di Resta és Rubens Barrichello sorakozott. A Webber mögé beragadt Alonso a 37. körben próbált ritmust váltani egy kerékcserével. Az ausztrál csak a 40. körben reagált és a ferraristól eltérően szuperlágy helyett lágyakra váltott. A vezető Hamilton egy körrel később volt kint, ő szuperlágyat kapott. Button szintén lágyra cserélt a 43. körben, ekkor úgy látszott, hogy a Red Bull-osok és Button a végéig próbál menni, míg Hamiltonnak és Alonsónak még cserélnie kellett - a két szuperlágyas a tetejébe nem is volt gyors. Az eső valószínűsége közben elkezdett növekedni. A 47. körben újra esni kezdett, a vizes pályán el is vette a vezetést a megpördülő Hamiltontól, a nagy kérdés az volt, ki mikor és milyen gumira vált. Alonso cserélt, de a spanyol esőgumi helyett lágy slicket kapott. Button vezetett, mögötte Hamilton, Vettel, Webber, Alonso, Rosberg, Massa, Petrov, Kobajasi és Alguersuari állt a pontszerző helyeken. Button az 50. körben a szokásos helyen, a 2. kanyarban csúszott meg, Hamilton megelőzte, de a következő körben a célegyenes végén visszavette a vezetést, de csak a 2. kanyarig tartotta meg, csapattársa ott újra elment mellette. A félig vizes, félig száraz pályán mindenki csúszkált, botladozott, a virgines Jerome D'Ambrosio még a bokszutcában is megpördült. Az esőre végül Hamilton reagált elsőként a gumik tekintetében, az 53. körre intermediate-ekre cserélt. Webber is kipróbálta az átmeneti abroncsokat, de egy körrel később visszaváltott a lágyakra. Hamiltonnak nem jött be az esőgumis húzás, lassú volt, Alonso megelőzte, két környi szenvedés után ő is visszaváltott a lágyakra, a 4. helyre került, de bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott, amiért egy megforgásánál a fűre kényszerítette Paul di Restát, az 57. körben le is töltötte. 10 körrel a vége előtt Button maradt az élen, mögötte Vettel, Alonso, Webber, Hamilton, Massa, Kobajasi, di Resta, Buemi és Alguersuari állt, az utóbbi négy pilóta teljesen egymás nyakán, súlyosbítva a már lekörözött Sutillal és Perezszel. A boly oda-vissza hullámzott, lökdösődött, közben Webber és Hamilton is próbálta áthámozni magát rajta, a mclarenes nyert rajta, Kobajasi lekörözése közben meg is előzte az ausztrált. Az élen ezután már nem történt pozícióváltás, Button biztos kézzel behozta a célba a McLarent. Mögötte Vettel és Alonso ért a dobogóra. A további pontszerző helyeken Hamilton, Webber, Massa, a ragyogó di Resta, a 23. helyről induló Buemi, a mercedeses Rosberg és a másik Toro Rossó-s, Jaime Alguersuari ért be. Button tökéletesen elégedett lehet a győzelemmel, de Vettel sem bánkódhat, ugyanis a 2. helyével tovább növelte előnyét a bajnokságban, hiszen az eddigi legközelebbi riválisai, Webber és Hamilton mögötte végeztek - 85 ponttal áll csapattársa előtt. A Forma-1-es világbajnokság négy hét múlva a Belga Nagydíjjal folytatódik Spa-Francorchamps-ban.
1.Jenson Button | 25 pont |
2.Sebastian Vettel | 18 pont |
3.Fernando Alonso | 15 pont |
4.Lewis Hamilton | 12 pont |
5.Mark Webber | 10 pont |
6.Felipe Massa | 8 pont |
7.Paul Di Resta | 6 pont |
8.Sebastian Buemi | 4 pont |
9.Nico Rosberg | 2 pont |
10.Jaime Alguersuari | 1 pont |