Minden ami Forma 1 2011

Üdvözlök minden forma 1-es rajongót,ezen az oldalon mindent megtalálsz a 2011-es szezonról!jó szorakozást:)

2011.július.30.

idömérő edzés

magyaridomero.jpg

A Q1-ben a szokásos kiesők mellett a Toro Rossó-s Sebastien Buemi búcsúzott, a svájci autózta a 18. időt. Bár az eredményre nem lehetnek büszkék, a kiscsapatnál nem jelent akkora gondot, hiszen Jaime Alguersuarival az elmúlt versenyeken ugyanezt játszották, a lágyabb keverék megspórolása jól is jöhet - igaz, a Hungaroringen nehezebb előzni, mint máshol. Az utolsó szabadedzés adatai alapján a Virgin és a HRT aggódhatott a 107 százalékos szabály miatt, de az időmérő első szakaszában nem erőlködtek nagyon az élmenők, így végül mindenki megugrotta a küszöböt. A Q2-ben a nagyok már elkezdték a licitálást, Vettel, Webber, Button, Alonso egymás után javította az 1. időt, már alámentek az edzéseken látott legjobb eredményeknek. Alonso a végéig az élen is maradt, búcsúzott viszont a a Force Indiá-s Paul di Resta mindkét renault-s, Kobajasi a Sauberrel, a Toro Rossó-s Jaime Alguersuari és mindkét Williams-versenyző is - az újonc Pastor Maldonado a második szakaszban nem is lépett pályára, gumit spórolt vasárnapra. A Q3 nagy kérdése természetesen az volt, hogy a Red Bull vajon szokása szerint olyat villant, amire senkinek nem lesz válasza vagy megszakad-e az év eleje óta töretlen pole-sorozat. Hamilton egy óriási körrel nyitott, Vettel első nekifutásra csak 67 ezredre tudta megközelíteni a pénteki edzéseket megnyerő mclarenest. Az utolsó két percben megkezdődött az utolsó roham, mindenki egy lapra - pontosabban egy körre - tett fel mindent. Vettel átvette a vezetést, és Hamilton hiába próbálta megfogni, nem sikerült neki. Button a harmadik lett, Massa pedig idén először megverve Alonsót a 4. idővel zárt. A harmadik sor a spanyolé és Webberé lesz vasárnap, mögülük Nico Rosberg és Adrian Sutil rajtolhat, a 9-10. rajkockán pedig Michael Schumacher és a Q3-ban mért kört már nem teljesítő sauberes Sergio Perez osztozik. Bár a Red Bull időmérős hegemóniája töretlen maradt, tizenegyedszerre is meglett a pole, a verseny szoros, a holnap délután 14 órakor rajtoló Magyar Nagydíj izgalmasnak ígérkezik.

1.Sebastian Vettel
2.Lewis Hamilton
3.Jenson Button
4.Felipe Massa
5.Fernando Alonso
6.Mark Webber
7.Nico Rosberg
8.Adrian Sutil
9.Michael Schumacher
10.Sergio Perez




2011.július.31.

futam

magyarfutam.jpg

Bár szombat éjjel a meghekkelt weboldalán súlyos autóbalesetének hírét keltették, Jenson Button megnyerte a kiszámíthatatlan, őrült Magyar Nagydíjat. Az angol diadalát különlegessé tette, hogy első, 2006-os győzelme után újra a Hungaroringen, méghozzá pályafutása 200. Forma-1-es nagydíján nyert. Igen nehéz körülmények között indult a verseny, a pilóták kivezető körös tapasztalatai szerint a szemerkélő eső miatt igen csúszós volt az aszfalt, a startot pedig tovább bonyolította, hogy míg a rajt-célegyenes bal oldala - azaz a a páratlan kockák oldala - a betétfutamoknak köszönhetően szárazabb volt, mint a versenyíven kívül eső jobb oldal. Az autókra átmenetei esőgumi (intermediate) került, de a felvezető körön is többen csúszkáltak. Vettel jól eljött a rajtnál, mögötte a két mclarenes az első és második kanyarban küzdött, lökdösődött, de Button végül besorolt Hamilton mögé a 3. helyre. A két Mercedes a Ferrarik elé ugrott, Nico Rosberg a 4. helyre kapaszkodott, de a Felipe Massát is megelőző Fernando Alonso a második kör elején visszaelőzte Michael Schumachert majd Rosberget is, de később hibázott, a fiatalabb német újra elé került. A pályán gyakorlatilag nem lehetett magabiztosan vezetni, mindenki borzasztóan csúszkált, köztük Vettel is, Hamilton az első körökben folyamatosan támadta. A címvédő az 5. körben csúszott túl a 2. kanyarban, a mclarenes átvette a vezetést. Alonso a 6. körben hibázott, Massa megelőzte, de a 7. kör elején a spanyol a célegyenes végén könnyedén visszavette az 5. helyet. Massa a 8. körben a 2. kanyarban pördült meg, a gumifalnak is csapódott, de folytatni tudta a versenyt, Webber, Schumacher és Paul di Resta is a brazil elé került. Alonso a 9. kör elején előzte meg Rosberget, a 4. helyre kapaszkodott. A 10. körtől az volt a kérdés, hogy a száradó aszfalton ki vált először slick gumikra. A 11. körre Webber, Massa, Rubens Barrichello és Vitalij Petrov vállalta a kockázatot, szuperlágyakra cseréltek. Egy körrel később a 3. helyen autózó Button is cserélt, majd a következőben a vezető Hamilton, az üldöző Vettel és Alonso is kiment a bokszba. Az élmezőny cseréinek köszönhetően Michael Schumacher visszatérése óta első ízben futamot vezetett, igaz, mindössze egy kört. A melegebb gumikkal Button a 14. kör elején előzte meg Vettelt, Webber pedig ugyanezért tudta elvenni a 4. helyet Alonsótól. A kerékcserék után a sorrend Hamilton, Button, Vettel, Webber, Alonso, Rosberg, di Resta, Schumacher, Massa és Kobajasi volt a pontszerző helyeken. Ezután viszonylag csendesebb szakasz következett, az élmezőnyben csak Massa próbálta támadni Schumachert, míg Hamilton kezdte elfogyasztani a gumijait. A 25. körben Nick Heidfeldnek volt deja vu-je, a Spanyol Nagydíj 3. szabadedzéséhez hasonlóan a bokszkiállása után túlmelegedett az előre vezetett kipufogó, a bokszkijáratnál már lángokban állt a Renault, a német félrehúzódott és menekülnie kellett. A füstölgő fekete-arany járgány még körökig zavarta a kihajtó pilótákat. A 26. körben Webber, Alonso és Massa megkezdte az élmezőny második kiállásait, utánuk Hamilton is cserélt, Vettel még maradt. A 28. körben Michael Schumacher búcsúzott a versenytől. Vettel csak ekkor ment ki, a 3. helyre ért vissza, de Webber a kivárás miatt egészen a nyakára került. A pontszerző helyeken a futam felénél Hamilton, Button, Vettel, Webber, Alonso, Massa, a szokás szerint eltérő gumistratégián lévő Kobajasi, a szintén szuperlágy helyett lágyon versenyző Rosberg, di Resta és Rubens Barrichello sorakozott. A Webber mögé beragadt Alonso a 37. körben próbált ritmust váltani egy kerékcserével. Az ausztrál csak a 40. körben reagált és a ferraristól eltérően szuperlágy helyett lágyakra váltott. A vezető Hamilton egy körrel később volt kint, ő szuperlágyat kapott. Button szintén lágyra cserélt a 43. körben, ekkor úgy látszott, hogy a Red Bull-osok és Button a végéig próbál menni, míg Hamiltonnak és Alonsónak még cserélnie kellett - a két szuperlágyas a tetejébe nem is volt gyors. Az eső valószínűsége közben elkezdett növekedni. A 47. körben újra esni kezdett, a vizes pályán el is vette a vezetést a megpördülő Hamiltontól, a nagy kérdés az volt, ki mikor és milyen gumira vált. Alonso cserélt, de a spanyol esőgumi helyett lágy slicket kapott. Button vezetett, mögötte Hamilton, Vettel, Webber, Alonso, Rosberg, Massa, Petrov, Kobajasi és Alguersuari állt a pontszerző helyeken. Button az 50. körben a szokásos helyen, a 2. kanyarban csúszott meg, Hamilton megelőzte, de a következő körben a célegyenes végén visszavette a vezetést, de csak a 2. kanyarig tartotta meg, csapattársa ott újra elment mellette. A félig vizes, félig száraz pályán mindenki csúszkált, botladozott, a virgines Jerome D'Ambrosio még a bokszutcában is megpördült. Az esőre végül Hamilton reagált elsőként a gumik tekintetében, az 53. körre intermediate-ekre cserélt. Webber is kipróbálta az átmeneti abroncsokat, de egy körrel később visszaváltott a lágyakra. Hamiltonnak nem jött be az esőgumis húzás, lassú volt, Alonso megelőzte, két környi szenvedés után ő is visszaváltott a lágyakra, a 4. helyre került, de bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott, amiért egy megforgásánál a fűre kényszerítette Paul di Restát, az 57. körben le is töltötte. 10 körrel a vége előtt Button maradt az élen, mögötte Vettel, Alonso, Webber, Hamilton, Massa, Kobajasi, di Resta, Buemi és Alguersuari állt, az utóbbi négy pilóta teljesen egymás nyakán, súlyosbítva a már lekörözött Sutillal és Perezszel. A boly oda-vissza hullámzott, lökdösődött, közben Webber és Hamilton is próbálta áthámozni magát rajta, a mclarenes nyert rajta, Kobajasi lekörözése közben meg is előzte az ausztrált. Az élen ezután már nem történt pozícióváltás, Button biztos kézzel behozta a célba a McLarent. Mögötte Vettel és Alonso ért a dobogóra. A további pontszerző helyeken Hamilton, Webber, Massa, a ragyogó di Resta, a 23. helyről induló Buemi, a mercedeses Rosberg és a másik Toro Rossó-s, Jaime Alguersuari ért be. Button tökéletesen elégedett lehet a győzelemmel, de Vettel sem bánkódhat, ugyanis a 2. helyével tovább növelte előnyét a bajnokságban, hiszen az eddigi legközelebbi riválisai, Webber és Hamilton mögötte végeztek - 85 ponttal áll csapattársa előtt. A Forma-1-es világbajnokság négy hét múlva a Belga Nagydíjjal folytatódik Spa-Francorchamps-ban.

1.Jenson Button 25 pont
2.Sebastian Vettel 18 pont
3.Fernando Alonso 15 pont
4.Lewis Hamilton 12 pont
5.Mark Webber 10 pont
6.Felipe Massa   8 pont
7.Paul Di Resta   6 pont
8.Sebastian Buemi   4 pont
9.Nico Rosberg   2 pont
10.Jaime Alguersuari   1 pont




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 35
Tegnapi: 5
Heti: 40
Havi: 144
Össz.: 13 242

Látogatottság növelés
Oldal: Magyar
Minden ami Forma 1 2011 - © 2008 - 2024 - formaone-club.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »