2011.augusztus.27
idömérő edzés
Igen nehéz körülmények között kezdődött a Belga Nagydíj időmérője, a derült ég mellett itt-ott megjelent a száraz ív a túlnyomóan még vizes pályán, miközben folyamatosan javult-száradt az aszfalt felülete, az idők egyre jobbak lettek, az utolsó percekre azonban beborult és eleredt, többen csúszkáltak az átmeneti gumikon is. A kiesők sora folyamatosan változott, egy kivétellel: Michael Schumacher ugyanis szűk három perc után falnak vágta a Mercedest és kiesett. A Q1 végén Paul di Resta, Jarno Trulli és Timo Glock búcsúzott, a végére feljavuló idők miatt a mezőny végében próbálkozó Jerome D'Ambrosio, Vitantonio Liuzzi, Daniel Ricciardo nem teljesítette a 107 százalékos küszöböt, a vasárnapi indulásuk a versenybírók jóindulatától függ. Schumacher kieséséből és di Resta elrontott köréből a lotusos Heikki Kovalainen profitált, a finn az utolsó nekifutásra a 16. időt autózta, továbbjutott. A Q2 gyenge esőben kezdődött, de nem volt nagyon vizes a pálya. A Spában jól menő Force India pocsék időmérőt zárt már a második szakasz közepére: di Resta kiesése után Adrian Sutil az Eau Rouge kijáratánál megcsúszott a rázókövön, összetörte az autó orrát és bal hátulját. A törmelékek takarítása idejére megszakították az időmérőt, szűk hét perc maradt. Az utolsó percekre drasztikusan javultak a körülmények és az idők, mindenki kapkodott, hogy ne csússzon a kieső helyekre. A Heikki Kovalainen, Rubens Barrichello és Pastor Maldonado mögött haladó Lewis Hamilton a buszmegálló után szó szerint a venezuelait arrébb lökve autózott Q3-at érő időt. A két pilóta a levezető körön tovább lökdösődött, hogy a mclarenes akarta-e megleckéztetni az újoncot vagy Maldonado akart törleszteni, nem volt világos. A kiesők között a meglepetést Jenson Button jelentette, az angol a csapat rossz döntése miatt kimaradt az utolsó hajrából, csak a 13. idővel zárt. Előtte Sebastien Buemi, Kobajasi Kamui, mögötte Barrichello, Sutil, Maldonado és Kovalainen búcsúzott a Q2 végén. A Q3-at már száraz gumikkal kezdték a pilóták, de még nem volt könnyű dolguk, Felipe Massa a felvezető körén a kavicságyban is járt. Bár az ég egyre sötétebb lett, a gumik melegedésével és a pálya száradásával párhuzamosan meredeken javultak az idők, a pilóták ki sem menetek kereket cserélni, folyamatos volt a körözés. A kérdés az volt, ki nevet a végén. Utolsó körén Hamilton az élre ugrott, de közvetlenül a mögötte érkező Sebastian Vettel szokása szerint még jobbat tudott, megszerezte a pole-t, idén kilencedik alkalommal. A harmadik Webber, a negyedik Massa lett. Nico Rosberg 5. ideje nem volt rossz a Mercedestől, de még szebb a Toro Rossó-s Jaime Alguersuari 6. és a Nick Heidfeld helyére beültetett Bruno Senna kiváló 7. helye - Vitalij Petrov a 9. helyen zárt a másik Renault-val. Fernando Alonso csak a 8. lett, a top10-et a sauberes Sergio Perez zárta. Az igen izgalmasnak ígérkező 2011-es Belga Nagydíj vasárnap 14 órakor kezdődik.
1.Sebastian Vettel |
2.Lewis Hamilton |
3.Mark Webber |
4.Felipe Massa |
5.Nico Rosberg |
6.Jaime Alguersuari |
7.Bruno Senna |
8.Fernando Alonso |
9.Sergio Perez |
10.Vitalij Petrov |
2011.augusztus.28.
futam
A rajtot zseniálisan kapta el Nico Rosberg, aki az első kanyarra a pole-ból induló Sebastian Vettelt, a Kemmel egyenesen pedig a címvédőt is megelőzte. Felipe Massa is előrébb lépett a negyedikről a harmadik helyre, maga mögé utasította Lewis Hamiltont, a 8. helyről előreugró Fernando Alonso pedig támadta a mclarenest és meg is előzte a második körben.Mark Webber szokása szerint beragadt a startnál, a 8. helyre esett vissza. Michael Schumacher az utolsó rajkockából a második körre már közvetlenül Jenson Button mögött volt a 13. helyen. A mezőny hátsóbb részében nagy volt a lökdösődés, Bruno Senna kiütötte Jaime Alguersuarit a La Source-ban, ő ezért bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott, de mások is összecsúsztak. A 3. körben a DRS segítségével Vettel visszavette a vezetést Rosbergtől. Az 5. körben Massa támadta Rosberget, de nem sikerült, a lendületvesztését aztán előbb Alsono majd Hamilton is kihasználta, megelőzték a brazilt. Az előzési zóna nagyon hatékonyan működött, a ragyogóan kezdő Rosberget a Kemmelen egymás után előzték meg a nyitott hátsó szárnnyal. A szombati időmérőn elszemcsésedett lágy gumikat mindkét Red Bull-pilóta gyorsan lecserélte, Webber a 4., Vettel a 6. körig bírta, a német lágyra, csapattársa közepesre váltott. Alonso a 7. körben járt kint, Webberhez ért vissza két körig csatázott az ausztrállal, de a DRS-sel aztán sikerült elég kerülnie. A 13. körben igen váratlan és furcsa baleset történt, amikor Hamilton a Kemmel egyenesben megelőzte Kobajasi Kamuit, aki viszont kívülről visszatámadott, a mclarenes pedig figyelmetlen volt, a kanyarra készülve elkezdett kihúzódni és nekiment a Saubernek. Hamilton a szalagkorlátnak csapódott, majd láthatóan eszméletlenül gurult ki a bukótérbe, szerencsére az autóból már saját erőből szállt ki. A baleset miatt beküldték a biztonsági autót, a mezőny nagy része pedig azonnal kerékcserére sietett a bokszba. A 17. körben következő újrarajtolás előtt Alonso, Webber, Vettel, Massa, Rosberg, Sutil, Petrov, Perez, Schumacher és Barrichello állt a pontszerző helyeken. Az első versenykörben Vettel Webber, Rosberg Massa elé került Schumacher a 7. helyre lépett előre. Vettel a következő kör elején vette át a vezetést Alonsótól, Button pedig dupla előzéssel lépett a 8. helyre. A mclarenes ezután elképesztő vágtába kezdett, néhány kör alatt Schumachert, Sutilt, Massát és Rosberget is megelőzte. A pontszerzők sorrendje ekkor, kicsivel túl a féltávon Vettel, Alonso, Webber, Button, Rosberg, Massa, Sutil, Schumacher, Petrov és Barrichello volt. Az élmezőny tagjai mind teljesen eltérő gumistratégián voltak, így a végső sorrend még teljesen nyitott volt. A 29-33. körben az első tízből mindenki kiment az utolsó kerékcseréjére - Massa defekt miatt kétszer is -, a sorrend az utolsó 10 kör kezdetén Vettel, Alonso, Webber, Button, Rosberg, Schumacher, Sutil, Petrov, Maldonado és di Resta volt. A 37. körben Webber elvette a második helyet a jóval lassabb Alonsótól, a spanyolnak már az óriási formában lévő Buttonra kellett gondolnia, aki végül a 42. körben érte utol és taszította le a dobogóról. Ugyanekkor vettel el az utolsó pozícióból rajtoló Schumacher az 5. helyet csapattársától, Rosbergtől. Az élmezőnyben ezután már nem történt változás, azaz a Red Bull kettős győzelmet aratott, Vettel Belgiumot is kipipálta. Webber mögött a zseniálisat autózó Button ért be, Alonso csak a negyedik lett. Schumacher az 5. hellyel ünnepelhette F1-es bemutatkozása 20 éves jubileumát, a Mercedes pedig a dupla pontszerzésnek örülhetett. Adrian Sutil a 7. helyet hozta a Force Indiának, Massa végül a 8. helyig kapaszkodott, a 9. Petrov lett, míg a kvalifikációs balhéja miatt büntetést kapott Pastor Maldonado zárta a pontszerzők sorát. Vettel előnye tovább nőtt, a német címvédése a spái siker után már-már garantáltnak tűnik. A világbajnokság két hét múlva az utolsó európai versennyel, a monzai Olasz Nagydíjjal folytatódik.
1.Sebastian Vettel | 25 pont |
2.Mark Webber | 18 pont |
3.Jenson Button | 15 pont |
4.Fernando Alonso | 12 pont |
5.Michael Schumacher | 10 pont |
6.Nico Rosberg | 8 pont |
7.Adrian Sutil | 6 pont |
8.Felipe Massa | 4 pont |
9.Vitalij Petrov | 2 pont |
10.Pastor Maldonaldo | 1 pont |