2011.szeptember.24.
idömérő edzés
A Q1-ben szokás szerint kiesett a három tavalyi újonccsapat hat pilótája, valamint ahogy a befuccsolt fejlesztési csomag miatt számítani lehetett rá, az egyik renault-s, Vitalij Petrov is. A HRT-nél az újonc Daniel Ricciardo elverte Vitantonio Liuzzit, de ez nem sokat jelent a 24. helyen záró olasz számára, hiszen a monzai rajtbaleset okozása miatt öthelyes rajbüntetése van vasárnapra. Talán a mosdóból startol majd... A második szakasz két részre tagolódott, ugyanis a pálya legkockázatosabb pontján, a közeli Raffles Hotelben kifejlesztett koktél után Singapore Slingnek keresztelt dupla sikánnál Kobajasi Kamui hibázott, túl nagyot ugratott a kerékvetőn és a falban végezte. A Sauber mentése alatt megszakították a körözést, jó kilenc perc maradt a negyed órából. Míg a Red Bull-osok, Jenson Button és Fernando Alonso ki sem mentek már, a többiek azért még folytatták a küzdelmet, a Q2 végén Lewis Hamilton jobb hátsó defekttel kullogott be a bokszutcába, de a 8. idővel továbbjutott. Szintén bekerült a két Mercedes és a két Force india is az utolsó szakaszba. Búcsúztak a Toro Rossók, a Sauberek, a Williamsek és a Q2-re talpon maradt renault-s, Bruno Senna. A Q3 elején Alonso, a két mclarenes és a két Red Bull-os ment mért kört, Vettel a szokott forgatókönyv szerint jelentős előnnyel zárta az első menetet. A Force Indiá-sok egyáltalán nem mentek mért kört, az ideiglenesen második helyen álló Hamilton is kihagyta a második nekifutást. Vettel nem erőlködött, simán megőrizte a pole-t (az idei tizenegyediket), a garázsban ülő Hamiltont Webber (2.) és csapattársa, Button (3.) is megverte, végül 4. lett. A vasárnapi harmadik sor a Ferrarié lett Alonso-Massa összeállításban - a brazil csúnyán kikapott egyébként -, mögöttük Rosberg és Schumacher, végül Adrian Sutil és Paul di Resta zárt, de az utóbbi három versenyző nem is teljesített mért kört. Az éjszakai Szingapúri Nagydíj vasárnap számunkra a hagyományos időpontban, 14 órakor kezdődik.
1.Sebastian Vettel |
2.Mark Webber |
3.Jenson Button |
4.Lewis Hamilton |
5.Fernando Alonso |
6.Felipe Massa |
7.Nico Rosberg |
8.Michael Schumacher |
9.Adrian Sutil |
10.Paul Di Resta |
2011.szeptember.25.
futam
Sebastian Vettel jól eljött a pole-ból, a szokás szerint botlósan induló Mark Webbert Jenson Button és Fernando Alonso is lerajtolta. Az ausztrál mögött Massa haladt - Nico Rosberg kanyarlevágással keveredett az 5. helyre a brazil elé, de gyorsan visszaadta a pozíciót, 6. volt az első kör végén. Michael Schumacher, a startnál Vettel mögött beszoruló Lewis Hamilton, Adrian Sutil és Paul di Resta állt még a pontszerző helyeken.Hamilton ezúttal nem akarta Monzát ismételni, a 4. körben a DRS-zónában megelőzte Schumachert, majd egy körrel később ugyanott Rosberget is. Vettel ezalatt már látványos előnyt épített ki. Webber a 10. körben verekedte át magát Alonsón, miután a spanyolnak elkoptak a gumijai, ment is cserélni, lágyra váltott. Rosberg már egy körrel korábban megtette ugyanezt. Massa és Hamilton a 12. körben járt kint, de míg a brazil csapattársához hasonlóan lágy gumit kapott, a mclarenes szuperlágyat, így rögtön támadni is kezdett. A vége baleset is lett, az előzési zóna végén hátulról ráfordult a Ferrarira - Massa jobb hátsó defektet kapott, Hamiltonnak az első szárnya tört el. Bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott az angol. A 15. körre Vettel és Button is letudta az első cseréjét, a pontszerző helyeken így a címvédő, a mclarenes, a hosszú etapon lévő di Resta, Alonso, Webber, Rosberg, Schumacher, Sutil és a két sauberes, Sergio Perez és Kobajasi Kamui állt. Di Resta az élmenőkhöz képest lassú volt, de jól tartotta magát, a 20. körig bírta, a többséggel ellentétben kétkiállásos stratégiára játszott. A kerékcseréje után a 8. helyre ért vissza. A 24. körben Rosberg kezdte a második kiállási hullámot, majd keményen üldözte Sutilt, aki nem sokkal korábban elengedte a jobb stratégián lévő csapattársát, di Restát. Sutil és Rosberg csatájában a mercedeses hibázott, megcsúszott, Sergio Perez megelőzte. A célegyenes után Rosberg visszatámadott, kilökte a mexikóit, két kanyarral később pedig Schumacher próbálta előzni a ritmust vesztett Saubert, de ráfutott és a falnak ment. A safety car pont a verseny félidejében, a 30. körre jött be. A 34. körre távozó biztonsági autót követő újrarajtolásnál Vettel lazán megőrizte a vezetést, hiszen mögötte lekörözött pilóták tartották fel a második Buttont. Alonso és Webber is hasonló cipőben járt, de az ausztrál kihasználta a tömörülést, egy szemfüles húzással elvette a 3. helyet a ferraristól. Mögöttük di Resta, Rosberg, Sutil, Hamilton, Perez és Massa volt a pontszerző helyeken, de a lekörözöttek mindenkinek gondot jelentettek. Miután kikeveredtek a lekörözöttek sűrűjéből, Hamilton előbb Sutilt, Rosberget és di Restát is megelőzte, az 5. helyre kapaszkodott, a szuperlágy gumi segítette, de a többiekhez képest pluszkiállást is jelentett későbbre. Amint rendeződtek valamelyest a viszonyok, a versenybírók bokszutca-áthajtásos büntetést adtak Kobajasi Kamuinak, amiért az újrarajtolásnál figyelmen kívül hagyta a kék zászlókat, Rosberget és Perezt is vizsgálták, de a mercedeses nem kapott büntetést. A 48-50. körben di Restán kívül az élmezőny minden tagja kiállt az utolsó cseréjére. Vettelt ugyan majdnem elkaszálta Kovalainen a bokszutcában, de a vezetést biztosan megőrizte, mögötte Button, Webber, Alonso, di Resta volt az első öt. Hamilton a 8. helyre esett vissza a kiállás után, de gyorsan nekilátott az újabb felzárkózásnak - Sutilt és Rosberget is elkapta. Hiába volt jó stratégián a Force Indiá-s újonc, Hamilton di Restától elvette az 5. helyet. Az utolsó hat körben Button kezdett óriási hajrába, hogy utolérje Vettelt, négy kör alatt közel tíz másodpercről négy alá szorította a hátrányát, de a lekörözendő pilóták miatt az ő lendülete is megtört, nem tudott már a címvédő közelébe kerülni. Két körrel a vége előtt Sebastien Buemi vágta a falhoz az autót, míg az utolsó körén Vettelnek újabb bolyon kellett áthámoznia magát, de szerencsére nem akadt össze senkivel, így rajt-cél győzelmet aratva megnyerte a Szingapúri Nagydíjat. Button második helyének köszönhetően a Red Bull-os előnye "csak" 124 pont lett, a bajnoki cím megszerzése Japánra marad. A harmadik Webber lett, a tavaly győztes, Alonso a 4. pozícióban ért be. Hamilton végül az 5. helyig kapaszkodott, di Resta a 6., Sutil a 8. helyet hozta a Force Indiának, Rosberget fogták közre. Az utolsó két pontszerző pozíció Massának és Pereznek jutott.
1.Sebastian Vettel | 25 pont |
2.Jenson Button | 18 pont |
3.Mark Webber | 15 pont |
4.Fernando Alonso | 12 pont |
5.Lewis Hamilton | 10 pont |
6.Paul Di Resta | 8 pont |
7.Nico Rosberg | 6 pont |
8.Adrian Sutil | 4 pont |
9.Felipe Massa | 2 pont |
10.Sergio Perez | 1 pont |