Minden ami Forma 1 2011

Üdvözlök minden forma 1-es rajongót,ezen az oldalon mindent megtalálsz a 2011-es szezonról!jó szorakozást:)

2011.Október.8.

idömérő edzés

Vettel Japánban is megcsípte a Pole-t

japanidomero.jpg

Bár az utolsó szabadedzés alapján úgy tűnt, hogy valamelyik Williams búcsúzik majd a "kicsik" mellett a Q1 végén, de végül Nico Rosberg volt az, aki a régiek közül kimaradt - a mercedeses hidraulikai probléma miatt nem ment ért kört. Szintén ugyanilyen okból nem teljesített mért kört a HRT-s Vitantonio Liuzzi, de míg Rosberg az edzésidők alapján szinte biztosan felmentést kap a 107 százalékos szabály alól, az olasz sorsa jóval kétségesebb, ugyanis a HRT-s a szabadedzéseken is végig nagyon lassú volt. (A versenybírók később mindkettejüknek engedélyezték a vasárnapi rajtot.)Liuzzi és Rosberg mellett a szokásos szereplők estek ki, azaz a másik HRT, a két Virgin és a két Lotus, igaz, Heikki Kovalainen és Jarno Trulli is csak pár tizeddel maradt el a 17. időtől. A Q1 meglepetése a helyi hős, Kobajasi Kamui elsősége és Adrian Sutil második ideje volt, de hozzá kell tenni, hogy ők lágy keveréken villantottak, míg a nagyok a keményebb közepes gumikat használták. A második szakaszban a nagyok már az első nekifutásra bebiztosították a továbbjutásukat - Hamilton nagyszerű idővel lett első -, de a 8-10. helyért nagy küzdelem folyt, végül a két renault-s és Kobajasi harcolta ki a Q3-as szereplést. Búcsúzott a két Force India, a két Williams, az edzéseken még sokkal ígéretesebben teljesítő két Toro Rosso valamint a sauberes Sergio Perez, aki ki sem jött a pályára a Q2-ben, nála is a hidraulikával volt a gond. A Q3 első menetében Hamilton, Button, Vettel és Webber volt a sorrend az élen, de a második nekifutásnál a címvédő szokása szerint előhúzott egy korábban nem látott időt. Mivel Hamilton Schumacher és Webber elengedésével vacakolt - a mercedeses már nem is tudott kört kezdeni -, nem ment második igazi gyors kört, és az egészen a kvalifikációig favoritnak látszó Button sem tudta megfogni Vettelt, 9 ezreddel elmaradt tőle. A német tehát idén 12. alkalommal is az első rajtkockából indul - a Red Bull Webber pole-jaival együtt 15-ből 15-nél jár! -, elegánsan készül a második címe megszerzésére. Mellőle Button. A második sor Hamiltoné és a csapattársát verő Massáé lesz, Alonso és Webber az 5. és 6. helyről rajtolhat majd. Schumacher, a két Renault-pilóta és Kobajasi nem teljesített időt a Q3-ban, sorrendjüket egy négyes szempontrendszer határozza meg: első, aki mért kört kezdett, de nem fejezte be, utána aki pályára lépett, de mért kört nem kezdett, végül pedig az jön, aki a garázsban maradt - több pilóta megfelelésénél a rajtszám dönt a kategórián belül. A fentiek alapján tehát Kobajasi a 7., Schumacher a 8., Senna a 9., Petrov a 10. rajthelyet kapta. A valószínűleg Vettelt bajnokká avató Japán Nagydíj magyar idő szerint vasárnap reggel 8 órakor kezdődik.

1.Sebastian Vettel
2.Jenson Button
3.Lewis Hamilton
4.Felipe Massa
5.Fernando Alonso
6.Mark Webber
7.Kamui Kobayashi
8.Michael Schumacher
9.Bruno Senna
10.Vitalij Petrov




2011.Október.9.

futam

Button nyert,de Vettel kétszeres világbajnok

japanfutam.jpg

A rajtnál nem történt nagyobb incidens vagy baleset, de a pole-ból induló Sebastian Vettel a kelleténél talán agresszívebben védekezett Jenson Button ellen, az angolt kíméletlenül és talán az illőnél több irányváltással tolta félre. Az esetet vizsgálták is, de a stewardok végül nem látták indokoltnak a büntetést. Buttont meg is előzte Lewis Hamilton, mögöttük Massa, Alonso, Webber maradt a helyén, Michael Schumacher, Paul di Resta és Adrian Sutil lépett előrébb, miután Kobajasi Kamui beragadt a startnál. Az utolsó pontszerző helyen Vitalij Petrov maradt. A 6. körben Alonso megelőzte Massát, a 8. körben pedig Button Hamiltont, akinek hirtelen fogytak el a gumijai. Cserélnie kellett, majd egy körrel később Vettel is ment a bokszba, utána Button, Alonso és Webber is kint járt a 11. körben. Az első cserék után a sorrend Vettel, Button, Alonso Hamilton, Massa, Webber, Petrov, Schumacher, Perez, Sutil volt a pontszerző helyeken - a renault-s orosz hosszú első etapos stratégián volt. Egy darabig a top10-ben volt Sebastien Buemi is, de a svájci autójára rosszul került fel a bal első kerék a cserénél, így félre kellett állnia, kiesett. A 20. körben megindult a második kerékcsere-hullám. Vettel és Webber indított, Button a következő körben ment ki. A címvédő nagyon óvatos volt a kivezető körén, így a mclarenes elé tudott visszajönni, megszerezte a virtuális vezetést. Szingapúr után újra összeakadt Massa és Hamilton, amikor a 22. körben a mclarenest megpróbálta megelőzni a brazil a bokszkiállását megelőzően a 130R és a sikán között. A Ferrariról leszakadt egy szárnydarab, és mivel a pálya egyik kritikus szakaszán volt, pár kör után úgy döntött a versenyigazgatóság, hogy a takarítás idejére beküldik a biztonsági autót. A safety car nem jött jól az élmezőnynek, hiszen pár körrel korábban jártak kint, míg mások - például Schumacher - "ingyen" cserélhettek, a tetejébe pedig megint bekerült a két Virgin a sűrűjébe. A biztonsági autó négy kör után, a 28. kör végén távozott, Button trükkösen, kivárva indította az újrarajtolást, összesűrített mindenkit maga mögött, de aztán ügyesen húzott el, nem adott esélyt Vettelnek a támadásra. A pontszerzők sorrendje ekkor Button, Vettel, Alonso, Webber, Massa, Hamilton, Schumacher, Perez, di Resta és Petrov volt. Az élmezőny harmadik cseréit Vettel nyitotta, amikor a 35. körben feltette a közepes keveréket. A címvédő nem túl szerencsés helyre, az utolsó pontszerző pozícióért küzdő Rosberg és Sutil mögé ért vissza. Nem is járt jól, mert Alonso később cserélt és a német elé tudott bejönni. 10 körrel a vége előtt Button vezetett, mögötte Alonso és az őt üldöző Vettel, majd Webber, Hamilton, Schumacher, Massa, Perez, Kobajasi és di Resta sorakozott a top10-ben. A pontszerző helyek végén és határán Kobajasi, Petrov, Rosberg és di Resta küzdött, több pozíciócsere is volt, miután a sauberes japán gumijai elkoptak. Ahogy Szingapúrban Button, a futam utolsó köreire Alonso gyorsult be a vezető angolhoz képest, a ferraris egyre közelebb került hozzá, Vettel hátulról figyelte, hogy kié lesz a győzelem, esetleg nyílik-e számára is valamilyen lehetőség. Button az utolsó két körre belehúzott, a dobogós pozíciók végül nem változtak. A mclarenes megszerezte idei harmadik futamgyőzelmét, Alonso egy szép dobogót hozott a Ferrarinak, persze a legnagyobb diadalt Vettel aratta: harmadik helyével minden idők legfiatalabb kétszeres világbajnoka lett. A győztes egyébként nem ment levezető kört, a célba érés után rögtön behúzódott a bokszutca kijáratához. A további pontszerzők Webber, Hamilton, Schumacher, Massa, Perez, Petrov és Rosberg lettek - a mercedesesnek a friss gumis stratégiával sikerült a top10-be kapaszkodnia. A 2011-es Forma-1-es idény a jövő hétvégén a Koreai Nagydíjjal folytatódik.


További képek :

Mostmár Alonso és Vettel is 2-es világbajnok

japanfutam5.jpg

jaapnfutam4.jpg

japanfutam3.jpg

japanfutam2.jpg





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 27
Tegnapi: 5
Heti: 32
Havi: 136
Össz.: 13 234

Látogatottság növelés
Oldal: Japán
Minden ami Forma 1 2011 - © 2008 - 2024 - formaone-club.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »