2011.április.16.
idömérő edzés
A kvalifikáció szürke, hűvös, de száraz időben kezdődött. A Q1 nagy meglepetése egyértelműen Mark Webber kiesése volt, a nem működő KERS-szel és kemény gumival szerelt RB7-essel csak a 18. helyig jutott. A további kieső helyeken a szokásos szereplők sorakoztak, a két Lotus, a két Virgin és a két Hispania búcsúzott - a 107 százalékos küszöb nem jelentett veszélyt senkire.A Q2 nem zajlott zavartalanul, két perccel a vége előtt ugyanis sebességváltó-hiba miatt Vitalij Petrov autója leállt a pályán, a körözést piros zászlóval megszakították. A hajrát alaposan megnehezítette az eset, hiszen egyetlen felvezető és egy gyors kör maradt az első négy - Hamilton, Button, Vettel és Petrov - mögötti helyek kiosztására. A legnehezebb helyzetbe éppen Petrov csapattársa, Nick Heidfeld került, a németnek ugyanis nem volt még mért köre.A pályára lépő 11 pilóta felvezető köre messze nem volt ideális, mindenki igyekezett helyezkedni, így viszont többen nem tudtak teret fogni a jó körhöz. Az idő lejárta előtt mindenki felért, hogy elkezdhesse a gyors körét, jó néhányan azonban be sem fejezték a próbálkozást, a bokszba hajtottak. A szakasz végén Pastor Maldonado, Nick Heidfeld, Rubens Barrichello, Michael Schumacher, Kobajasi Kamui, Sergio Perez és Adrian Sutil búcsúzott.A Q3 elején Button és Vettel ment egy-egy gyors kört, a Red Bull-os német már ekkor megmutatta, hogy Sanghajban is igényt tart a pole-ra, a McLarennél héttizeddel gyorsabb, 1:34 alatti időt teljesített. Rajtuk és a két Toro Rossón kívül mindenki az utolsó percekig kivárt, csak egy körrel próbálta megoldani az utolsó szakaszt.Vettel még egy körre kiment a végén, de hajtani nem volt szükséges, a többiek még Button második idejét sem fenyegették. Mögöttük végül Hamilton és Rosberg, Alonso, Massa, Alguersuari, di Resta, Buemi és Petrov sorrend állt össze a vasárnapi rajtrácsra.A Red Bull címvédőjének idei mérlege eddig 100 százalékos, Ausztrália és Malajzia is pole-t és győzelmet hozott, a harmadik, sanghaji kvalifikációs elsőség pedig azt sejteti, hogy vasárnap könnyen meglehet az újabb futamgyőzelem is.A Kínai Nagydíj közép-európai idő szerint vasárnap délelőtt kilenckor kezdődik.
1.Sebastian Vettel |
2.Jenson Button |
3.Lewis Hamilton |
4.Nico Rosberg |
5.Fernando Alonso |
6.Felipe Massa |
7.Jaime Algersuari |
8.Paul di Resta |
9.Sebastian Buemi |
10.Vitalij Petrov |
2011.április 17.
futam
Hiába volt övé a pole, a rajtnál nem tudta vezetésre váltani Sebastian Vettel, a gyenge startja miatt megvalósult a semleges szurkolók álma: Jenson Buttonnak és Lewis Hamiltonnak is sikerült a német elé ugrania.Az első kanyarokban még a negyedik helyről startoló Nico Rosberg is támadta a címvédőt, de végül nem járt sikerrel, és a Ferrarik ellen kényszerült védekezni. A startnál a két maranellói helyet cserélt, Felipe Massa Fernando Alonso elé került. Adrian Sutil és Michael Scumacher is jól kezdett, Paul di Resta mögött ők is felkapaszkodtak a top10-be, a 3. körre pedig a sauberes Kobajasi Kamui került az utolsó pontszerző helyre. A 18. helyről rajtoló Mark Webber nem villantott nagyot, egy helyet javított, és később sem tudott határozottan előre lépni, a 10. körben kereket is cserélt, a keményről lágyra váltott.A Toro Rosso hiába indult jó helyről, a rajt után mindkét pilóta vízbe dobott kőként süllyedt el a mezőnyben, majd Jaime Alguersuari első kerékcseréje után a pályára visszatérve elhagyta jobb hátsó kerekét - a kiscsapat komoly büntetésre számíthat a hanyagság miatt.Az első szakasz egyik sztárja a sauberes Sergio Perez volt, a mexikói újonc ellentmondást nem tűrően előzgetett.Az élmezőny kerékcseréit Rosberg kezdte a 13. körben, a 14. kör végén Button és Vettel ment ki, a mclarenes csúnya hibával el is dobta a vezetést, amikor először a Red Bull bokszába állt be, időt veszített, Vettel megelőzte.Hamilton közben egyre jobban szenvedett a kopó gumikon, a pályán Massa elé került és a kerékcseréik után is előtte maradt. Rosberg a jó időben, a többiek előtt megejtett cseréjével átvette a vezetést. Csapattársa, Schumacher is szerencsés volt, a 6. helyre lépett előre, hosszú körökön keresztül csatázott az őt követő Alonsóval.A pontszerzők sorrendje az első bokszlátogatások után Rosberg, Vettel, Button, Massa, Hamilton, Alonso, di Resta, Sutil és Kobajasi volt.Button a 25. körben váltott újabb szett lágy gumira, a következő körben Rosberg és Hamilton is követte. Alonso közben megelőzte Schumachert. Vettel, Alonso és Massa kivárt, két kiállásra építettek. A címvédő rádiója közben elromlott, a csapat csak egyirányú kapcsolatra volt képes. Míg Massánál működött az elnyújtott középső etap, Vettel időt, Alonso pedig pozíciókat is veszített, mindenki lazán előzte meg. A címvédő a 31. körben tette fel a már a verseny végéig használandó kemény gumikat. Alonso két, Massa három körrel később tette ugyanezt.Az első öt sorrendje Rosberg, Button, Hamilton, Vettel és Massa volt, de a vezető hármasra ekkor még várt egy kiállás. A mclarenesek nem is tudtak hatékonyan előnyt építeni, mivel Button sokáig fogta a gyorsabb Hamiltont, akinek azért végül sikerült megelőznie a csapattársát. Webber és Schumacher közben a 6. helyért csatázott, az ausztrál végül elment a hétszeres bajnok mellett.Az élmenő háromkiállásos pilóták kiállásainak sorát Button nyitotta a 38. körben, az angol is megkapta a kemény gumikat, a következő körben Hamilton, még eggyel később Rosberg is kiment. A mercedeses a visszatérés után nyakába kapta a már felmelegedett gumikon érkező Hamiltont, aki támadni is kezdte, de megelőznie nem sikerült, végül a williamses Pastor Maldonado került rossz ütemben eléjük, így a mclarenes mégis átfűzte magát a németen.A Hamilton, Rosberg, Button hármas lassan utolérte a második helyen álló Massát, aki a használtabb gumikon nem is tudott komolyan védekezni. Hamilton 12 körrel a vége előtt előzte meg, hogy aztán a szintén hasonló gumihelyzetben lévő Vettelt kezdje üldözni.Hátrébb az időmérőn "megspórolt" friss lágy gumin Webber másodpercekkel gyorsabb körökkel vágtatott előre, Alonsótól lazán vette el a 6. helyet, a tempója pedig még az 5. helyhez viszonyított jelentős lemaradás lefaragására is lehetőséget adott.Az 50. körre Hamilton nagyon felzárkózott Vettelre, megkezdte a támadást, az 52. körben vette el a vezetést a címvédőtől. Eddigre Button és Rosberg is elment Massa mellett, a mclarenes feljött a 3. helyre, a ferraris viszont a célegyenes-ráfordítóban időt veszített, kiment a bukótérbe is, Webber meg is előzte, az ausztrál már a 4. helyen autózó Rosberg nyakára került..Két körrel később mellette is elment, már Buttont fenyegette. Az utolsó körre őt is levadászta, a dobogóig jutott.A Pirelliknek köszönhetően elképesztően fordulatos futamon Hamilton tehát megtörte Vettel győzelmi sorozatát, a címvédő második lett, Webber pedig zseniális teljesítménnyel a harmadik helyig kapaszkodott a 18. rajtkockából.A további pontszerző helyeken Button, Rosberg, Massa, Alonso, Schumacher, Petrov és Kobajasi ért be.
1.Lewis Hamilton | 25 pont |
2.Sebastian Vettel | 18 pont |
3.Mark Webber | 15 pont |
4.Jenson Button | 12 pont |
5.Nico Rosberg | 10 pont |
6.Felipe Massa | 8 pont |
7.Fernando Alonso | 6 pont |
8.Michael Schumacher | 4 pont |
9.Vitalij Petrov | 2 pont |
10.Kamui Kobayashi | 1 pont |