Minden ami Forma 1 2011

Üdvözlök minden forma 1-es rajongót,ezen az oldalon mindent megtalálsz a 2011-es szezonról!jó szorakozást:)

2011.június.11.

idömérő edzés

kanadaidomero.jpg

Bár a verseny előtt a riválisok arról beszéltek vagy legalábbis abban reménykedtek, hogy Kanadában megfogható lesz a Red Bull és Sebastian Vettel, a címvédő Montrealban is hozta a "kötelezőt", megszerezte idei hatodik, karrierje 21. pole-ját. A Ferrari örülhet, mindkét pilótája Mark Webber előtt, azaz az első két sor Ferrari-töltelékes Red Bull-szendvics. A Q1-ben az eső lehetősége és a pálya baleseteket "termelő" jellege miatt mindenki igyekezett már az elején biztonsági kört menni, hogy később ne kelljen kapkodni. A nagy sietségben szépen el is kezdték faragni az időket, Fernando Alonso már az első szakaszban 1:14 alá jutott. A top10 nem hozott túl sok meglepetést a Force India tempóján kívül, bár Paul di Resta egész hétvégén jól ment így talán az ő 7. ideje is érthető volt. Annak ellenére, hogy a sauberes Pedro de la Rosa alaposan megborotválta a falat, csapattársát megverve jutott tovább a Q2-be, a nagy nevek közül ezúttal a végig alulkormányzottsággal küszködő Toro Rossó-s Jaime Alguersuari esett ki. A Hispania egyértelműen felért a Virgin szintjére, Liuzzi verte Timo Glockot, de az élpilótának nem számító Narain Karthikeyan is a közelében volt. A Virgin gyengeségét hangsúlyozta, hogy a mezőnyből egyedüliként Jerome D'Ambrosio a 107 százalékos küszöböt sem tudta megugrani. Ennek ellenére holnap rajtolhat a belga, a versenybírók méltányossági alapon továbbengedték a pilótát, aki a mai napot vadonatúj kasztnival volt kénytelen kezdeni. Ahogy számítani lehetett rá, a Q2-ben búcsúzott mindkét Sauber és Williams, a második Toro Rosso, valamint mindkét Force India is - az utóbbi csapatnál az előzményeket tekintve csalódást jelenthetett, hogy hiába erőlködött di Resta, nem tudott betörni a top10-be. Az idén megszokott gyakorlattal szemben most a Q3-ban sem volt jellemző a gumispórolás, a vasárnapi eső lehetősége miatt a megtartott friss száraz gumik le-, a rajtpozíció viszont felértékelődött, így mindenki végig próbálkozott. Sebastian Vettel már-már hagyományosan első nekifutásra is a leggyorsabb volt, majd másodszorra mindenkinél jobb időt futott, de önmagát nem sikerült megvernie - a pole persze így is a címvédőé lett. A Ferrari elégedett lehet Alonso és Massa 2-3, idejével és mögöttük talán az utolsó edzést teljes egészében kihagyó, az időmérőn KERS nélkül menő Webbber sem bánkódik túlságosan a 4. hely miatt. Az előzetes nyilatkozatokhoz és kilátásokhoz képest a mclarenesek (Hamilton 5., Button 7.) és a mercedesesek (Rosberg 6., Schumacher 8.) eredménye jelenthet csalódást, persze az is elképzelhető, hogy esős beállításokkal vettek részt a kvalifikáción és a mostani "lassúság" vasárnap kifizetődik majd. A top10-et a két Renault, Nick Heidfeld és Vitalij Petrov zárta.

1.Sebastian Vettel
2.Fernando Alonso
3.Felipe Massa
4.Mark Webber
5.Lewis Hamilton
6.Nico Rosberg
7.Jenson Button
8.Michael Schumacher
9.Nick Heidfeld
10.Vitalij Petrov



2011.június.12.

futam

kanadafutam.jpg

Mivel a verseny 1990 után újra esőben, biztonsági autó mögött kezdődött, lemaradtunk az időmérő által felvetett kérdések válaszairól, azaz hogy a két Ferrari hogyan bírt volna a két Ferrari a pole-ról kezdő Sebastian Vettellel. Az ötödik körre kiálló safety car végül nyílttá tette a versenyt, Alonso keményen, de sikertelenül támadta Vettelt. Hátrébb izgalmasabb pillanatok voltak, a 5. pozícióból támadta a 4. Mark Webbert, a 2. kanyarban meg is lökte, az ausztrál megpördült, a 14. helyre esett vissza.A mclarenes is rosszul járt, lendületet vesztett, mindkét mercedeses is megelőzte. Hamilton egy körrel később visszatámadott, de nem bírt Schumacherrel, elrontott egy kanyart, csapattársa, Button is elé került. A 8. körben a 2007-es és 2010-es győztes megint nem bírt magával, azonnal előzni akart, a célegyenesben próbálkoztt, de Button rálegyezett, aminek eredménye az lett, hogy Hamilton első szárnya letört, a falnak ment, eltörte a bal hátsó felfüggesztését, pár kanyarral később fel is kellett adnia, a biztonsági autó is újra a pályára lépett. Button is kerékcserére szorult, a 12. helyre csúszott vissza, a tetejébe a 2009-es bajnok sportszerűtlennek tűnő védekezését a versenybírók is vizsgálat alá vonták, majd a safety car alatti gyorsítása miatt bokszutca-áthajtásos büntetést kapott. A Kanadába győzelmi reményekkel érkező McLaren versenyének ezzel látszólag lőttek is. A futam a 13. körben indult újra, miután a biztonsági autó távozott. Button a kényszerű cseréjénél átmeneti gumikra váltott, az újrarajtolás után gyorsan lépett előre a mezőnyben, Alonso és a Ferrari és Schumacher is lemásolta. Mindketten rosszul döntöttek azonban, öt körrel később már szakadt, extrém esőgumira kellett váltaniuk. A szakadó eső miatt a biztonsági autót is be kellett küldeni, Vettel, Webber, Massa is friss extrém gumikra váltott, de a versenyt vezető címvédő a biztonsági autó mögött is arra panaszkodott, hogy a pálya bizonyos szakaszai egyszerűen nem alkalmasak a versenyzésre. A 25. körben piros zászlóval meg is szakították a versenyt, a pontszerző helyeken a sorrend a leállításkor Vettel, Kobajasi, Massa, Heidfeld, Petrov, di Resta, Webber, Alonso, de la Rosa és Button volt. A sauberesek, a renault-sok és a Force India újonca kiváló helyzetben volt, hiszen ők a piros zászlóval "ingyen", külön bokszkiállás nélkül jutottak egy kerékcseréhez, megőrizhették a kivárással szerzett helyeiket. A verseny indítását közép-európai idő szerint 21.50-re ígérték, bő két óra szünet után a biztonsági autó mögött el is rajtolt a mezőny. A 26. körrel újraindult versenyt még kilenc körig vezette a safety car, azután engedte el a mezőnyt a versenyigazgatóság. A virgines Jerome d'Ambrosio még a repülőrajt előtt átmeneti esőgumikra váltott - ő a korai cseréért büntetést is kapott -, majd az első tiszta körön Schumacher, Sutil, Barrichello és Glock is ugyanezt tette. Egy körrel később Nick Heidfeld, Button, di Resta , Pastor Maldonado is így döntött. Még egy körrel később a 2. Kobajasi és az üldöző Massai is cserélt, csak Vettel maradt kint. Alonso egy Buttonnal folytatott lökdösődés közben a 4-es kanyar kerékvetőjén fennakadt, kiesett, a 37. körben újra bejött a biztonsági autó. Button defektet kapott, két körön belül másodszorra ment ki a bokszba. A cserék és a kiesések után a pontot érő helyeken Vettel Kobajasi, Massa, Heidfeld, di Resta, Webber, Scumacher, Petrov, Rosberg és Adrian Sutil sorakozott. A safety car negyedik színre lépésének a 41. körben lett vége, a rajtnál Vettelék simán elmentek, de Sutil hátulról nekiment Rosbergnek, a német gyorsan visszaesett, míg di Resta a másik Force Indiával Nick Heidfeldnek ment neki, letörte az első szárnyát. Mark Webber a ragyogóan előrelépő Schumacherrel birkózott körökön keresztül. Az újrarajtolástól a korábbi hétszeres montreali győztes a 12. helyről a negyedikre kapaszkodott. Schumacher a száradó pályán megtáltosodott, a régi önmagát idézően versenyzett: az 51. körben az egymással küzdő Massát és Kobajasit is megelőzve fellépett a második helyre. Az 50. körben Adrian Sutil próbálkozott száraz gumival, de falnak ment, defektet kapott. Webber váltott a következő körben, majd utána mások, köztük Schumacher és Massa is slickre cserélt. A brazil még nem bírt a száraz gumival, megtörte a Ferrarit. A vezető Vettel és Kobajasi is váltott, a címvédő az élen maradt, a japán viszont az 5. helyre esett vissza, Webber a bokszkiállással elé került, sőt egészen Schumacher nyakára mászott. Az 56. körben Nick Heidfeld találta el hátulról Kobajasit, a német első szárnya az autó alá szorult, hajszállal úszott meg egy nagy bukást, kiesett. A törmelékek miatt a biztonsági autó ötödszörre is a pályára lépett. A safety car a 60. körre távozott újra, Vettel újra jól ment el, mögötte Schumacher, Webber, Button, Kobajasi, Petrov, Barrichello, Alguersuari, Rosberg és Maldonado vágott neki a hajrának a pontszerző helyeken. Míg a venezuelai újonc gyorsan kiesett, Schumacher, Webber és Button azonnal óriási csatába kezdett. A Red Bull-os megelőzte a németet, de a célegyenes előtti sikánt átvágta, visszaengedte. Egy körrel később ugyanez történt, akkor Buttont is el kellett engednie a büntetés elkerülésére. A következő körben Button lazán előzte meg a hétszeres bajnokot a DRS segítségével, megszerezte a második helyet. Webber három körrel a vége előtt szorította Schumachert a 4. helyre. Button Schumacher megelőzése után azonnal felzárkózott Vettelre, az utolsó három körben a német nyakában lihegett, a címvédő pedig az utolsó körben idén először hibázott téthelyzetben, megcsúszott, a mclarenes pedig megszerezte a győzelmet. A célba érés még egy hihetetlen pillanatot hozott, a 6. helyen autózó Kobajasi a célegyenes elején csúszott meg, Massa előzni kezdett, a célvonalat 45 ezreddel (!) a japán előtt érte el. Button győzelmea leintés után nem volt biztos, két eset miatt is a versenybírók előtt kellett felelnie a futam után, de végül nem kapott büntetést.

1.Jenson Button 25 pont
2.Sebastian Vettel 18 pont
3.Mark Webber 15 pont
4.Michael Schumacher 12 pont
5.Vitalij Petrov 10 pont
6.Felipe Massa   8 pont
7.Kamui Kobayashi   6 pont
8.Jaime Algersuari   4 pont
9.Rubens Barrichello   2 pont
10.Sebastian Buemi   1 pont





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 8
Tegnapi: 19
Heti: 34
Havi: 87
Össz.: 12 579

Látogatottság növelés
Oldal: Kanada
Minden ami Forma 1 2011 - © 2008 - 2024 - formaone-club.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »